Covid-19

Virus tider i Sverige!

 

Vi tar givetvis Covid-19 på samma stora allvar som övriga serviceverksamheter och tillämpar alla försiktighetsåtgärder vi kan tänka på!

Vi har sedan tidernas begynnelse och starten av KW Bilservice i Stockholm AB alltid satt våra kunder i centrum för vår uppmärksamhet!

Det är ingen skillnad nu!

Vi försöker tillmötesgå alla era önskemål och i dessa tider kan ni individuellt efter dialog med oss bestämma hur ni vill lämna in ert fordon. Vi har nyckelinkast om ni ej vill komma in i våra lokaler och vi kan komma ut med nyckel och betalningsstation, dock endast vid kortbetalningar alternativt kan ni använda swish. Ingenting lämnas åt slumpen.

Det är också viktigt att ni ser till att ta hand om ert fordon!

Se över och se till att ni bokar in service och reparationer!
Istället för att vänta, boka tid när bilen säger till så undviker ni plötsliga ofta högre kostnader eller dyra reparationer.

 

Vi finns här och stöttar er i bilägandet!

 

Välkomna till KW i Kungens Kurva!



Viktig information till våra kunder

 

Det är utmanande tider för hela världen med coronaviruset som har påverkat vår vardag stort. Vi måste ta hand om varandra under denna tid och vi har alla ett ansvar för att minska risken för smittspridning.

 

Vi inom Volkswagen-organisationen värnar om våra kunders, medarbetares och anhörigas hälsa. Vi gör vårt yttersta för att minimera eventuell smittspridning och följer direktiven från Folkhälsomyndigheten. Vi vill nu ge dig information om hur vi på bästa sätt tar hand om dig som kund under denna krävande period.

 

Den 19 mars pausade Volkswagen produktionen vid sina europeiska fabriker. Åtgärden är ett svar på den snabbare spridningen av coronaviruset, störningar i leveranskedjan och den minskade efterfrågan på flera av de globala bilmarknaderna. Produktionen kommer att pausas initialt i två veckor. Producerade bilar som är på väg hem eller på svensk mark levereras som vanligt till våra kunder.

 

Vi vill göra det vi kan för att samhället ska fungera, våra verkstäder bidrar bland annat till att upprätthålla viktiga transporttjänster. I enlighet med detta har våra anläggningar ordinarie öppettider.

Som kund kan du vara helt säker på att våra återförsäljare och verkstäder har vidtagit åtgärder för att minska smittrisken och behov av fysisk kontakt på anläggningarna. Några av dessa åtgärder är:

 

  • Ökad frekvens av städning på anläggningar och desinficering på särskilt utsatta ställen (som toaletter, dörrhandtag mm)
  • Beröringspunkter och utställningsbilar rengörs grundligare än vanligt.
  • Anställda som kan ha varit utsatta för smittrisk, eller har symtom som kan tyda på smitta, är inte på arbetsplatsen.

 

Provkörning och genomförande av service på bilar är fortsatt fullt möjligt och våra återförsäljare och verkstäder har infört följande åtgärder för att göra ditt besök till en trygg upplevelse:

 

  • Extra grundlig rengöring av bilar och handskar används när kundbilar hanteras
  • Dörrhandtag, ratt, växelspak, säkerhetsbälten, skärmar och nycklar desinficeras/rengörs
  • Säljare eller servicerådgivare sätter sig inte i bilen tillsammans med kunden, utan håller behörigt avstånd.

 

Verkstäderna erbjuder digital bokning av verkstadstjänster på respektive hemsida eller på https://bokaservice.volkswagen.se/start. Även bokning av provkörning kan göras online: https://www.volkswagen.se/app/aterforsaljare/vw-se/provkorning/sv

 

Nyckelautomater, nyckelinkast och e-signering av avtal är exempel på flera åtgärder som gör att all fysisk kontakt kan undvikas.

 

Vi ber dig att avboka ett besök hos en anläggning om du har symtom eller misstanke om smittrisk. Våra återförsäljare och verkstäder är självklart flexibla när det gäller ändring av tid för service, leverans av bil och annat. De finns tillgängliga på telefon och e-post, så att kommunikationen kan upprätthållas nästan som vanligt för de som inte har behov av ett besök.

 

Vi vill också nämna att i rådande situation kan Volkswagen inte garantera att en svensktalande agent tar emot samtalet när SOS-knappen i våra bilar blir tryckta/utlösta vid en olycka. Det kommer i dessa fall att vara en engelsktalande agent. 

 

Frågor & svar

 

Här kommer svar på några av de vanligaste frågeställningarna just nu:

 

Påverkar situationen priser och leveranstider på bilar?

Lagerbilar finns tillgängliga för snabb leverans. Ändringar i valutakurser kan på sikt påverka priser på bilar, särskilt i oroliga tider.

 

Jag har beställt en bil, påverkar detta produktionen eller leveransen av min bil?

Ta kontakt med din återförsäljare, så ser de över status för din beställning. De kan anpassa leveranser av bilar och är flexibla för att lösa situationer med hemmakarantän eller annat som gör det praktiskt svårt att genomföra som först planerat.

 

Jag har beställt tid på verkstaden – men har inte möjlighet den tid som är bestämd. Vad gör jag?

Ring eller skicka e-post till din verkstad, så följer de upp och ger förslag på hur detta kan lösas så flexibelt och bra som möjligt.

 

Jag har svårt att betala min finansfaktura med anledning av rådande samhällssituation. Vad kan jag göra?

Kontakta kundservice på https://www.vwfs.se/kundservice/ så undersöker de möjligheterna att hjälpa dig som är drabbad kund.

 

Ta hand om dig själv och människorna omkring dig – och tveka inte att kontakta din återförsäljare eller verkstad för hjälp kring din bil.

 

Här hittar du kontaktuppgifter till din lokala återförsäljare eller verkstad:
https://www.volkswagen.se/app/hitta-aterforsaljare/vw-se/sv